naglowek3.jpg
Czwartek, 21.11.2024    
Imieniny: Janusza, Marii, Reginy
burglo1.png
Mieszkańcy pytają - Burmistrz odpowiada:
Ważne!

Regulacja gospodarki wodno-ściekowej - etap 2:
Warto wiedzieć

Przydatne linki

pz.jpg
obywatel_slider.(5047590_3443284).jpg
Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza
grafika
16-08-2013    

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w  Bielsku-Białej zaprasza mikro- i małe firmy do skorzystania z bezpłatnej usługi doradczo-szkoleniowej z zakresu marketingu i sprzedaży produktów. Usługa realizowana jest w ramach projektu pod nazwą „Przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie marketingu i sprzedaży produktów dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży przetwórstwa rolno-spożywczego”.Celem usługi jest podniesienie konkurencyjności, zyskowności lub rentowności i potencjału Klientów. Rezultatem usługi będzie trwałe wyposażenie przedsiębiorców w kompetencje oraz instrumenty, dopasowane do ich indywidualnych potrzeb, pozwalające na samodzielne rozpoznawanie zmieniających się potrzeb rynkowych oraz przygotowanie i wdrażanie działań poprawiających pozycję rynkową firmy.

Usługa składa się z dwóch komponentów:

Komponent I – komponent doradczy podzielony na trzy etapy:

a. Etap I: analiza sytuacji rynkowej firmy (audyt marketingowy),

Polega na szczegółowej analizie sytuacji rynkowej Klienta. Stanowi podstawę do zbudowania zindywidualizowanego planu marketingowego przedsiębiorstwa i obejmuje:
- analizę uwarunkować zewnętrznych, tj.: analizę popytu na produkty Klienta, analizę podaży podobnych artykułów na rynku, identyfikację i analizę potencjalnych nabywców i działających konkurentów, analizę systemu dystrybucji i zaopatrzenia, analizę makroekonomiczną otoczenia Klienta, analizę szans i zagrożeń, w tym analizę działalności lokalnych klastrów rolno-spożywczych oraz grup producentów rolnych,
- analizę uwarunkowań wewnętrznych, tj. ocenę pozycji rynkowej Klienta, analizę struktury sprzedaży, analizę dotychczasowej działalności marketingowej Klienta (o ile była prowadzona) oraz analizę jego słabych i mocnych stron,
- identyfikację i analizę potencjalnych problemów marketingowych Klienta, w tym: weryfikację czy Klienta powinien działać na danym rynku, czy docelowa grupa odbiorców została odpowiednio określona, czy właściwe jest pozycjonowanie oferty Klienta, jakie są problemy sprzedażowe, które produkty mają największy potencjał (np. dzięki rosnącemu rynkowi, najwyższej marży), czy działania promocyjne (jeżeli są prowadzone) są wystarczające

Rezultatem etapu będzie sporządzony raport z audytu marketingowego.

 

b. Etap II: Doradztwo strategiczne – przygotowanie planu marketingowego,

Polega na przeprowadzeniu indywidualnego doradztwa, którego rezultatem jest opracowanie planu marketingowego oraz 5 wykonawczych programów marketingowych zapisanych w formie praktycznych działań. Plan marketingowy jest opracowywany przez doradcę na podstawie przeprowadzonego w Etapie I audytu.

Plan marketingowy obejmuje:

  • strategię obsługi rynku
  • wykonawcze programy marketingowe
  • prognozę sprzedaży, kosztów i zysku;
  • budżet marketingowy i jego alokację
  • identyfikację sposobów kontroli realizacji planu marketingowego

Wykonawcze programy marketingowe obejmują działania dotyczące:

  • rozwoju produktu/produktów
  • strategii cenowej poszczególnych wybranych produktów
  • strategii promocji
  • strategii dystrybucji
  • program i harmonogram wdrażania planu marketingowego

c. Etap III: Asysta we wdrażaniu planu marketingowego.

Polega na wsparciu doradczym w kompleksowym procesie wdrożenia 5 wykonawczych programów marketingowych przygotowanych podczas etapu II.

 

Komponent II – komponent szkoleniowy dotyczący podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno-spożywczego, wdrażania planu we własnym przedsiębiorstwie i zasad monitorowania jego realizacji

Usługa przeznaczona jest dla mikro- i małych przedsiębiorców z branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Koszt usługi tj. 10.700 zł w całości finansowany jest z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i stanowi dla firm pomoc de minimis.

 


Szczegółowych informacji udziela:

Paulina Daczkowska
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej,
ul. Cieszyńska 365
tel. 33 818 47 79

 

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
KONTAKT
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki