O gminie
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej zaprasza mikro- i małe firmy do skorzystania z bezpłatnej usługi doradczo-szkoleniowej z zakresu marketingu i sprzedaży produktów. Usługa realizowana jest w ramach projektu pod nazwą „Przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie marketingu i sprzedaży produktów dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży przetwórstwa rolno-spożywczego”.Celem usługi jest podniesienie konkurencyjności, zyskowności lub rentowności i potencjału Klientów. Rezultatem usługi będzie trwałe wyposażenie przedsiębiorców w kompetencje oraz instrumenty, dopasowane do ich indywidualnych potrzeb, pozwalające na samodzielne rozpoznawanie zmieniających się potrzeb rynkowych oraz przygotowanie i wdrażanie działań poprawiających pozycję rynkową firmy.
Usługa składa się z dwóch komponentów:
Komponent I – komponent doradczy podzielony na trzy etapy:
a. Etap I: analiza sytuacji rynkowej firmy (audyt marketingowy),
Polega na szczegółowej analizie sytuacji rynkowej Klienta. Stanowi podstawę do zbudowania zindywidualizowanego planu marketingowego przedsiębiorstwa i obejmuje:
- analizę uwarunkować zewnętrznych, tj.: analizę popytu na produkty Klienta, analizę podaży podobnych artykułów na rynku, identyfikację i analizę potencjalnych nabywców i działających konkurentów, analizę systemu dystrybucji i zaopatrzenia, analizę makroekonomiczną otoczenia Klienta, analizę szans i zagrożeń, w tym analizę działalności lokalnych klastrów rolno-spożywczych oraz grup producentów rolnych,
- analizę uwarunkowań wewnętrznych, tj. ocenę pozycji rynkowej Klienta, analizę struktury sprzedaży, analizę dotychczasowej działalności marketingowej Klienta (o ile była prowadzona) oraz analizę jego słabych i mocnych stron,
- identyfikację i analizę potencjalnych problemów marketingowych Klienta, w tym: weryfikację czy Klienta powinien działać na danym rynku, czy docelowa grupa odbiorców została odpowiednio określona, czy właściwe jest pozycjonowanie oferty Klienta, jakie są problemy sprzedażowe, które produkty mają największy potencjał (np. dzięki rosnącemu rynkowi, najwyższej marży), czy działania promocyjne (jeżeli są prowadzone) są wystarczające
Rezultatem etapu będzie sporządzony raport z audytu marketingowego.
b. Etap II: Doradztwo strategiczne – przygotowanie planu marketingowego,
Polega na przeprowadzeniu indywidualnego doradztwa, którego rezultatem jest opracowanie planu marketingowego oraz 5 wykonawczych programów marketingowych zapisanych w formie praktycznych działań. Plan marketingowy jest opracowywany przez doradcę na podstawie przeprowadzonego w Etapie I audytu.
Plan marketingowy obejmuje:
Wykonawcze programy marketingowe obejmują działania dotyczące:
c. Etap III: Asysta we wdrażaniu planu marketingowego.
Polega na wsparciu doradczym w kompleksowym procesie wdrożenia 5 wykonawczych programów marketingowych przygotowanych podczas etapu II.
Komponent II – komponent szkoleniowy dotyczący podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno-spożywczego, wdrażania planu we własnym przedsiębiorstwie i zasad monitorowania jego realizacji
Usługa przeznaczona jest dla mikro- i małych przedsiębiorców z branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Koszt usługi tj. 10.700 zł w całości finansowany jest z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i stanowi dla firm pomoc de minimis.
Szczegółowych informacji udziela:
Paulina Daczkowska
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej,
ul. Cieszyńska 365
tel. 33 818 47 79
Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach
Plac Jana Pawła II 1
43-502 Czechowice-Dziedzice
tel: 32 214 71 10, Fax: 32 214 71 52
e-mail: um@um.czechowice-dziedzice.pl