O gminie
W październiku 2016 roku została podjęta Uchwała Nr XXVI/274/16 Rady Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach, a w listopadzie 2016 r. Burmistrz Czechowic-Dziedzic wydał Zarządzenie Nr 192/16 w sprawie przyjęcia programu użyczania kompostowników na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice. Celem programu jest promowanie proekologicznych postaw mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami biodegradowalnymi, w tym odpadami zielonymi, promocja kompostowania odpadów na własne potrzeby oraz ograniczenie ilości wytworzonych odpadów kierowanych do składowania.
W ramach programu kompostowniki były udostępniane bezpłatnie, na warunkach określonych w umowie zawartej na okres 60 miesięcy z osobami deklarującymi chęć uczestnictwa w programie. Udostępniane kompostowniki miały pojemność 400 l lub 800 l bez względu na powierzchnię działki.
W dniu 17 maja 2017 r. Burmistrz Czechowic-Dziedzic wydał Zarządzenie Nr 76/17 zmieniające Zarządzenie Nr 192/16 z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie przyjęcia programu użyczania kompostowników na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
W ramach programu kompostowniki są udostępniane bezpłatnie, na warunkach określonych w umowie zawartej na okres 60 miesięcy z osobami deklarującymi chęć uczestnictwa w programie. Udostępniane kompostowniki mają pojemność 800 l.
Wniosek o użyczenie kompostownika może złożyć każdy mieszkaniec Gminy Czechowice-Dziedzice, który:
Wnioski o użyczenie kompostownika należy składać pisemnie za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, Pl. Jana Pawła II1, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa - pokój 405 (III piętro) oraz w Biurze Podawczym (parter) w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
Wnioski będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń. Po weryfikacji wnioskujący zostanie poinformowany o czasie i miejscu podpisania umowy użyczenia.