O gminie
Każdy właściciel nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy jest zobowiązany złożyć w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości, deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w której wykaże liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość.
W przypadku gdy zmianie ulegnie liczba osób zamieszkujących daną nieruchomość, jej właściciel zobowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Deklaracje składają: właściciele, zarządy nieruchomości zamieszkałych. Mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej nie muszą składać deklaracji w ich imieniu zrobi to zarządca.
Sposób obliczenia miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami:
liczba osób zamieszkujących daną nieruchomość x stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi = opłata np. 4 osoby zamieszkujące nieruchomość x 25,50 zł = 102,00 zł
Od 1 stycznia 2021 r. właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym i wykorzystują kompost na własne potrzeby, będą zwolnieni z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Warunkiem skorzystania z ulgi będzie złożenie nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w której właściciel nieruchomości zadeklaruje, że będzie kompostował bioodpady stanowiące odpady komunalne.
Wysokość zwolnienia z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosić będzie 1,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca uwzględnianego w obliczeniu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Właścicielom nieruchomości, którzy zadeklarują, że będą kompostować bioodpady, zostanie zabrany brązowy pojemnik na odpady BIO.
Jeżeli właściciel nieruchomości nie złoży deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Burmistrz Czechowic-Dziedzic określi, w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
***
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł.
Opłatę można uiścić w Kasie Urzędu bądź na rachunek bankowy PKO BP S.A. nr 68 1020 1390 0000 6802 0024 9680.
Zwolnienie od opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, lub rodzeństwu.
Załączniki: