O gminie
Trwa realizacja projektu pn. „Program poprawy jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice”.
Po podpisaniu umowy o powierzeniu grantu projekt obsługuje Biuro Inżyniera Projektu – Build Up Poland Sp. z o.o., realizując kolejne etapy.
Dla sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia oraz rozliczenia inwestycji zalecane jest zapoznanie się z kolejnymi etapami i wymaganymi podczas ich realizacji dokumentami. Wzory dokumentów do pobrania (pliki PDF) znajdują się pod każdym z opisanych etapów:
I. Złożenie Wniosku o udzielenie grantu
Na tym etapie obowiązkiem grantobiorcy jest wybór wykonawcy. Grantobiorca wysyła (za pośrednictwem e-mail, lub poczty) minimum trzy zapytania ofertowe do firm wykonawczych.
Uwaga! – Wymagane jest udokumentowanie wysłania minimum trzech zapytań ofertowych.
Każde wysyłane do potencjalnego wykonawcy Zapytanie ofertowe w pkt. VIII dokumentu musi zawierać tą samą datę terminu realizacji zamówienia.
Data ta stanowić będzie termin zakończenia realizacji instalacji OZE w podpisanej z wybranym wykonawcą umowie.
Na podstawie zgromadzonych ofert grantobiorca wybiera najlepszą, kierując się przy tym kryterium cenowym – Regulamin (rozdz. 5, par. 14. pkt 2). Grantobiorca poodpisuje umowę z wykonawcą i składa Wniosek o udzielenie grantu. Grantodawca dokonuje oceny formalnej Wniosku wraz z załącznikami i informuje grantobiorcę o wyniku weryfikacji i możliwości przystąpienia do wykonania instalacji.
Wzory dokumentów:
4. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału – wykonawca
5. Wniosek o udzielenie grantu
Razem z Wnioskiem o udzielenie grantu należy złożyć dokumenty:
II. Wykonanie instalacji i zgłoszenie do odbioru
Po pozytywnej weryfikacji złożonego wniosku wykonawca przystępuje do realizacji inwestycji. Po zakończeniu realizacji następuje odbiór instalacji pomiędzy grantobiorcą (zamawiający) a wykonawcą, zakończony protokołem odbioru podpisanym przez Certyfikowanego Instalatora OZE ze strony wykonawcy. Po zakończonym odbiorze grantobiorca dokonuje zgłoszenia do obioru ze strony grantodawcy, informując Biuro Inżyniera Projektu za pośrednictwem e-mail, lub składając pismo w biurze podawczym Urzędu Miejskiego.
Inżynier Projektu (w ciągu 14 dni roboczych od zgłoszenia), poprzez kontakt telefoniczny umawia wizytę kontrolną/odbiorową u grantobiorcy. Dokumenty jakie należy przygotować przed wizytą kontrolną/odbiorową:
Informujemy, że w przypadku instalacji pv o mocy powyżej 6,5 kW grantobiorca ma obowiązek dokonania uzgodnienia projektu instalacji z rzeczoznawcą ds. przeciwpożarowych, a następnie zawiadomić ograny Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. 2020.1333 art. 29 oraz art. 56).
Uwaga! - Instalacja powinna zostać prawidłowo oznakowana pod kątem informacji dotyczących zagrożeń wymaganych dla instalacji elektrycznych/fotowoltaicznych (naklejki ostrzegawcze).
Wzory dokumentów:
1. Protokół odbioru (grantobiorca/wykonawca/instalator OZE)
2. Zgłoszenie zakończenia prac
3. Protokół zdawczo-odbiorczy (grantobiorca/wykonawca/Inżynier Projektu)
III. Złożenie wniosku o wypłatę grantu – Wniosek o płatność
Po zrealizowaniu przez grantobiorcę inwestycji, odbiorze instalacji OZE ze strony Inżyniera Projektu oraz opłaceniu faktury wystawionej przez wykonawcę, grantobiorca składa do Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach (dziennik podawczy) Wniosek o płatność celem rozliczenia inwestycji oraz otrzymania grantu wraz z załącznikami (zgodnie z par. 7 pkt 2 Umowy o powierzenie grantu).
Wzory dokumentów:
Metodologia obliczenia wartości grantu do wypłaty (fotowoltaika)
*Wzory wymaganych dokumentów w wersji do edycji znajdują się dodatkowo w załącznikach obok tekstu
Minimalne parametry techniczne
ŁP
Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach
Plac Jana Pawła II 1
43-502 Czechowice-Dziedzice
tel: 32 214 71 10, Fax: 32 214 71 52
e-mail: um@um.czechowice-dziedzice.pl