naglowek3.jpg
Czwartek, 21.11.2024    
Imieniny: Janusza, Marii, Reginy
burglo1.png
Mieszkańcy pytają - Burmistrz odpowiada:
Ważne!

Regulacja gospodarki wodno-ściekowej - etap 2:
Warto wiedzieć

Przydatne linki

pz.jpg
obywatel_slider.(5047590_3443284).jpg
Hybryda na ulicach Czechowic-Dziedzic. PKM przetestuje nowoczesny autobus
grafika
01-10-2014    

Od 2 do 8 października po ulicach Czechowic-Dziedzic będzie jeździł autobus hybrydowy marki Volvo. Nowoczesny, ekologiczny autokar o napędzie hybrydowym, stanowiącym połączenie silnika elektrycznego i diesla, będzie testowany przez czechowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej.

Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1.350 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Polsce.

Technologia hybrydowa to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej, wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Ogromną zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych – Volvo 7900 Hybrid, zużywa do 39 procent mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.

Więcej informacji i galerię zdjęć z jazd testowych znajdziesz tutaj

volvo

PKM/ŁP

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
KONTAKT
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki