O gminie
Witam Panie Burmistrzu,
Dlaczego tak bardzo długo trwa postępowanie w planowaniu zagospodarowania przestrzennego, skoro zajmuje się nim tak dużo urzędników w zarządzanej przez Pana gminie? 3 lata temu byłem pytać o możliwość wybudowania domu jednorodzinnego na działce w Ligocie, która jest w najbliższym sąsiedztwie domu rodziców mojej żony. Media (prąd, woda, a nawet gaz) mamy na wyciągnięcie ręki, mamy także chęci aby wybudować dom na tej działce, ale ciągle czekamy, a wszytko przez biurokrację i opieszałość urzędników, bo nie wiem jak inaczej to nazwać.
Czy można przyspieszyć te procedury?
Paweł Karbowniczek
***
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie, dotyczące kwestii możliwości budowy domu na działce położonej w Ligocie pragnę zaznaczyć, że w odniesieniu do spraw indywidualnych, prowadzący je Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, wszelkich informacji udziela zainteresowanym na bieżąco.
Podstawą do udzielenia szczegółowej informacji jest przy tym podanie numeru prowadzonej sprawy, numeru działki, której ta sprawa dotyczy, lub innych informacji, pozwalających na sprawne odnalezienie dokumentacji oraz precyzyjne przeprowadzenie analizy prowadzonych procedur. W przesłanym do mnie pytaniu nie zawarto żadnej z powyżej wymienionych danych.
Z poczynionych przeze mnie ustaleń wynika jednak, że pozostaje Pan w osobistym kontakcie z pracownikami wydziału, którzy udzielili Panu wyczerpującej informacji na temat aktualnego stanu interesującej Pana sprawy oraz obiektywnych powodów, dla których dotąd nie została ona ostatecznie rozstrzygnięta.
Mogę Pana zapewnić, że jeśli chodzi o sprawy związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, w kierowanym przeze mnie Urzędzie stosuje się przepisy przewidziane w Ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Kodeksie postępowania administracyjnego. Wymagają one od urzędników stosowania obowiązkowych w tym zakresie procedur, przy zachowaniu przewidzianych prawem terminów. Określanie warunków dla danej sprawy nie ogranicza się przy tym jedynie do ustaleń związanych z dostępnością infrastruktury, o której Pan wspomina. W związku z procedurą sporządzania projektu planu miejscowego przeprowadzane jest również szereg analiz. Przygotowane projekty dokumentów przekazywane są następnie do uzgodnień i opiniowania przez określone w przepisach organy i instytucje.
Jeśli chodzi o zarzuty dotyczące „biurokracji” i rzekomej „opieszałości” urzędników, to z przekazanym mi informacji wynika, że żadne ustawowe terminy w powyżej sprawie nie zostały przekroczone, zaś czas jej rozpatrywania wynika z obiektywnych uwarunkowań. Ilość osób oraz zakres zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników Wydziału Urbanistyki i Architektury UM w Czechowicach-Dziedzicach przedstawione są w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakładce „Struktura Urzędu”.
Z wyrazami szacunku, Burmistrz Czechowic-Dziedzic Marian Błachut
Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach
Plac Jana Pawła II 1
43-502 Czechowice-Dziedzice
tel: 32 214 71 10, Fax: 32 214 71 52
e-mail: um@um.czechowice-dziedzice.pl