naglowek3.jpg
Czwartek, 21.11.2024    
Imieniny: Janusza, Marii, Reginy
burglo1.png
Mieszkańcy pytają - Burmistrz odpowiada:
Ważne!

Regulacja gospodarki wodno-ściekowej - etap 2:
Warto wiedzieć

Przydatne linki

pz.jpg
obywatel_slider.(5047590_3443284).jpg
Burmistrz odpowiada. Drugi etap budowy obwodnicy przemysłowej dla Czechowic-Dziedzic
grafika
26-11-2018    

Witam.

Na jakim etapie znajduje się dokończenie północnej obwodnicy miasta która ma przebiegać od wybudowanej już części dookoła lotniska i dalej, wzdłuż Wisły, aż do skrzyżowania z DK1? Jakie są podejmowane działania w celu jej dokończenia?

Swego czasu było głośno o tej inwestycji, jej plany miało sfinansować PG „Silesia”, a miasto wspólnie z powiatem miało ją solidarnie sfinansować. Problemem było tylko, podobno, stanowisko GDDKiA - która nie chciała się zgodzić na kolejne skrzyżowanie z DK1. Czy ten problem rozwiązano, np. po przez likwidację obecnego skrzyżowania DK1 z Węglową i skomunikowaniem go drogami serwisowymi z nową obwodnicą i nowym skrzyżowaniem bezkolizyjnym w pobliżu mostu na Wiśle?

Czy można umieścić na stronie www UM plany tej inwestycji?

Pozdrawiam, Adam Hajok

***

Szanowny Panie,

Drugi etap budowy przemysłowej obwodnicy dla Czechowic-Dziedzic znajduje się obecnie w fazie projektowania oraz wszelkich związanych z tym procesem uzgodnień, w tym środowiskowych. Prace te potrwają jeszcze przez około rok. Z tego względu w tej chwili jest za wcześnie by mówić o ostatecznym przebiegu obwodnicy, mającej stanowić bezpośrednie połączenie Bielskiego Parku Technologicznego Lotnictwa, Przedsiębiorczości i Innowacji oraz znajdujących się w jego otoczeniu terenów przemysłowych z Drogą Krajową nr 1. Ponieważ obwodnica ma skomunikować bezpośrednio z DK 1 również kopalnię i tym samym odciążyć północną część miasta z ruchu samochodów ciężarowych, w realizację przedsięwzięcia – tak jak Pan pisze – faktycznie zaangażowane jest Przedsiębiorstwo Górnicze „Silesia”. Zgodnie z porozumieniem zawartym między Gminą Czechowice-Dziedzice, Powiatem Bielskim oraz PG „Silesia”, to właśnie przedsiębiorstwo finansuje powstanie projektu obwodnicy. Sama budowa miałaby w przyszłości zostać sfinansowana z pieniędzy Marszałka Województwa Śląskiego – 60 proc. oraz gminy i powiatu – po 20 proc. kosztów inwestycji – takie są założenia.

Jeżeli natomiast chodzi o kwestię samego włączenia obwodnicy do Drogi Krajowej nr 1, to faktycznie, tak jak Pan pisze, rozważane były dwa warianty. Pierwszym – optymalnym, byłoby wybudowanie zupełnie nowego, bezkolizyjnego węzła, łączącego obwodnicę z DK 1 bliżej rzeki Wisły. Realizacja takiego, najlepszego ale jednocześnie bardzo kosztownego rozwiązania, znajduje się jednak tylko i wyłącznie w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie mamy żadnej gwarancji, że zostanie ono zrealizowane w dającej się przewidzieć przyszłości. Dlatego skłaniamy się do wariantu drugiego, polegającego na skomunikowaniu obwodnicy z DK 1 z wykorzystaniem istniejącego skrzyżowania z ulicą Węglową. Koncepcja ta zakłada, że obwodnica zostanie włączona w ulicę Węglową na ostatnich 50 metrach przed skrzyżowaniem z DK 1. Zastosowanie takiego wariantu – łatwiejszego i tańszego w realizacji, a zatem bardziej realnego – znacznie przybliży nas do sfinalizowania całej inwestycji. Nie wyklucza to natomiast budowy w przyszłości nowego, bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego, który – podkreślę – byłby rozwiązaniem optymalnym.

Z wyrazami szacunku, Burmistrz Czechowic-Dziedzic Marian Błachut

 

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
KONTAKT
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki